Strona powitalna



 

   ©;AStek 2002

Regulamin na 2003 rok
Otwartych Klubowych Mistrzostw Wrocławia w Paralotniarstwie
  1. Informacje ogólne

    Otwarte Klubowe Mistrzostwa Wrocławia w paralotniarstwie to zawody o charakterze ligowym, w których biorą udział piloci zgłoszonych drużyn, zainteresowani współzawodnictwem i podnoszeniem swoich umiejętności. W skrócie nazywane ligą.

    Miejsca rozgrywania konkurencji:

    • Rudnik (Rudawy Janowickie), kierunki W-NW, N50o46'25.7" E15o52'01.6"
    • Kozakov (Karkonosze, Czechy), kierunki W-SW, N50 35'35.9" E15 15'48.9"
    • Czarna Góra (Masyw Śnieżnika), kierunki N-E, N50o15'05.9" E16o48'14.8"
    • Serak (Jesenniki, Czechy), kierunki NW-SW, N50o10'58.3" E17o05'02.4"
    • Cerna Hora (Karkonosze, Czechy), kierunki S-SW, N50o38'58.4" E15o44'23.8"
    • Miedviedin (Karkonosze, Czechy), kierunki SE-S, N50o44'24.3" E15o34'45.1"
    • Svaty Petr (Karkonosze, Czechy), kierunek N, N50o42'26.3" E15o36'57.5"
    • Lotnisko Brzeg, kierunki W i E, N50 50'06.0" E17 24'17.0"



    Organizator zawodów: Sekcja Paralotniowa KS AZS Politechnika Wrocławska i Klub Paralotniowy MEKASTO.

    Dyrektor zawodów: Robert Fijołek,
    Kierownik sportowy: Mariusz Mamrot,
    Sędzia główny: Witold Wojciechowski,

    Zawody rozgrywane będą w systemie weekendowym od kwietnia do września po jednej edycji w miesiącu. W przypadku nieodpowiednich warunków atmosferycznych rozgrywki odwołuje się. Komunikat po- twierdzający termin zostaje wysłany na internetową listę dyskusyjną pl.rec.paralotnie oraz umieszczony na oficjalnej internetowej stronie ligi www.liga.wroc.pl wieczorem w czwartek poprzedzający wyznaczony weekend. Limit zawodników edycji nizinnej wynosi 21. Jeżeli organizatorzy zaznaczą w komunikacie plan rozegrania edycji na nizinach za wyciągarką pilot musi do godziny 20:00 w piątek potwierdzić swoje uczestnictwo. Jeżeli ilość potwierdzeń uczestnictwa edycji nizinnej przekracza limit 21 te zawody ze względów organizacyjnych odwołuje się. Zawodnik, który nie potwierdzi swojego przybycia może zostać niedopuszczony do startu za wyciągarką. Organizator potwierdza rozgrywki do godziny 22:00 w piątek.

    Terminy:

    • kwiecień: 26-27,
    • maj: 10-11,
    • czerwiec: 28-29,
    • lipiec: 12-13,
    • sierpień: 2-3,
    • wrzesień: 13-14.


  2. Warunki uczestnictwa

    Zainteresowane osoby zglaszaja w terminie do 25 marca 2003 roku do
    organizatora minimum 3 osobową reprezentację w skład, której wcho-
    dzą piloci posiadający:

    2.1. karte stopnia wyszkolenia (w przypadku stopnia L zalecana jest
    opieka instruktora) oraz uprawnienia H (loty holowane),

    2.2. Ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej oraz pokrywające
    koszty leczenia i pobytu w szpitalu, w zakresie uprawiania pa-
    ralotniarstwa. Ubezpieczenie musi być ważne w terminie i miejscu
    rozgrywania zawodów.


  3. 2.3. Sprawny sprzęt: paralotnię, uprząż, kask, system hamujący, wy-
    czep holowniczy oraz GPS.


    Formularz zgłoszeniowy dostępny będzie na oficjalnej stronie Ligi. Wpi-
    sowe do zawodów wynosi 40 zł. Dla osób, które uczestniczyły w roz-
    grywkach w ubiegłym sezonie wpisowe płatne przed pierwszym startem
    w lidze. Pozostałe osoby dokonują wpłaty wpisowego na konto wska-
    zane przez organizatora w nieprzekraczalnym terminie do 31 marca
    2003 roku. Informacje o numerze konta uzyskuje się po nadeslaniu
    zgłoszenia. W przypadku nierozegrania ani jednej konkurencji wpiso-
    we zwracane jest w całości po odliczeniu kosztów przelewu. Opłata za
    hol wynosi 12 zł (dla osób nie będących akcjonariuszami wyciągarek).
    W przypadku niskiej frekwencji danej edycji Ligi na wniosek niezare-
    jestrowanego pilota organizator może dopuścić go do startu w podanej
    drużynie. Opłata wpisowa wynosi wtedy 60zł. Dopuszczenie niezareje-
    strowanego pilota nie może spowodować przekroczenia limitu zawodni-
    ków w przypadku edycji nizinnej. Zasady wykonywania holi zebrane są
    w "Regulaminie wykonywania holi" i każdy uczestnik musi w trakcie
    startów za wyciągarką go przestrzegać.

    3. Odprawy

    Wszystkie informacje dotyczące zawodów i rozgrywanych konkurencji
    będą podawane na odprawach i (lub) dostepne na oficjalnej stronie in-
    ternetowej ligi. O ile nie zostanie ustalone inaczej, odprawy odbywają
    się w dniu rozgrywania konkurencji o godzinie 10:00 w miejscach wska-
    zanych komunikatem. Organizator ustala miejsca i terminy kolejnych
    odpraw. Pilot ma obowiązek zaznajomienia się z informacjami podany-
    mi na odprawach i tablicy ogłoszeń. Odprawa do konkurencji odbywa
    się w miejscu startu. Dane dotyczące rozgrywanej konkurencji podawa-
    ne są na tablicy informacyjnej. Okno startowe może zostać otwarte nie
    wcześniej niż po 15 min. od zakończenia odprawy.

    4. Odpowiedzialność

    Piloci biorący udział w zawodach ponoszą całkowitą i wyłączną odpo-
    wiedzialność za swoje loty podczas zawodów i treningu oraz za sytuacje,
    które mogą wyniknąć z ich powodu. Przyjmuje się za fakt, że piloci bio-
    rący udział w zawodach znają postanowienia niniejszego regulaminu i
    zobowiązują się do jego przestrzegania. Przyjmuje się za fakt, że pilo-
    ci nadsyłający zgłoszenia uczestnictwa tym samym oświadczają iż ich
    stan zdrowia pozwala na udział w tego typu zawodach. W przeciwnym
    wypadku pilot ma obowiązek odstąpienia od startu.

    5. Przepisy dotyczące bezpieczeństwa

    5.1. Każdy zawodnik musi przestrzegać przepisów dotyczących ruchu
    lotniczego,

    5.2. Skrzydła mogą być użytkowane jedynie w zakresie podanym przez
    producenta,

    5.3. Kierunek krążenia o ile nie został określony w czasie odprawy; w
    dni parzyste w prawo, w dni nieparzyste w lewo. Zasada obowią-
    zuje w promieniu 3Km od miejsca startu,

    5.4. Zawodnicy mają obowiązek informowania organizatora i innych
    pilotów o sytuacjach i zdarzeniach mogących mięć wpływ na bez-
    pieczeństwo rozgrywania zawodów,

    5.5. Zabronione są manewry niebezpieczne dla innych pilotów lub pu-
    bliczności. Akrobacja, latanie niebezpieczne, nieprzestrzeganie prze-
    pisów i niesportowe zachowanie mogą spowodować dyskwalifikację
    zawodnika i są zabronione w czasie zawodów,

    5.6. Latanie w chmurach jest zabronione,

    5.7. Każdy zawodnik musi używać kasku ochronnego i systemu hamu-
    jącego,

    5.8. Każdy pilot zobowiązany jest zgłaszać organizatorowi ewentual-
    ne obrażenia a także używanie leków mogących mieć wpływ na
    zachowanie zawodnika w czasie lotów,

    5.9. Zakazane jest wykonywanie lotów po użyciu alkoholu lub innych
    środków odurzających,

    5.10. Sędzia startowy może przerwać konkurencję w każdej chwili ze
    względów bezpieczeństwa,

    5.11. W razie konieczności przerwania konkurencji, znakiem informują-
    cym o tym i nakazującym lądowanie będzie krzyż równoramienny
    utworzony z dwóch pasów materiału o długości co najmniej 4 m,
    lub z dwóch skrzyżowanych paralotni.


    6. Sprzęt

    Paralotnie i inny sprzęt niezbędny do udziału w zawodach zawodnicy
    zapewniają sobie we własnym zakresie. Sprzęt musi odpowiadać odpo-
    wiednim przepisom i normom dotyczącym bezpieczeństwa. Wszystkie
    paralotnie muszą być dostępne do wglądu organizatora przed pierw-
    szym startem w turnieju jak również w czasie jego kolejnych edycji.


    Paralotnia powinna składać się z tych samych części składowych przez
    całe zawody. Niedopuszczalne są jakiekolwiek zmiany konstrukcyjne.
    Zmiana paralotni podczas trwania imprezy, bez uzgodnienia z komisją
    sędziowską będzie karana dyskwalifikacją. Każde uszkodzenie skrzydła
    musi być bezzwłocznie zgłoszone do organizatora, po czym skrzydło
    może być naprawione i dopuszczone do eksploatacji. Wszystkie części
    zamienione muszą dokładnie odpowiadać oryginalnym specyfikacjom.
    Organizator ma prawo kontroli paralotni w całym okresie trwania za-
    wodów. Paralotnia może mieć balast zrzucany tylko w formie wody.
    Zawodnik musi unikać takiego wypuszczania balastu, które może prze-
    szkadzać innym pilotom. Balast całkowity łącznie z wyposażeniem do-
    datkowym i paralotnią nie może przekraczać 30 kg. Ciężar pilota ozna-
    cza wagę ciała w spodniach i koszulce.

    7. Stosowanie środków łączności

    Zaleca się, aby w celu zapewnienia bezpieczeństwa wszyscy zawodnicy
    posiadali radia UKF 2 m. Zalecane są także wszelkie inne urządzenia
    łącznościowe, mogące mięć wpływ na bezpieczeństwo pilotów (telefony
    komórkowe, radia o innym zakresie częstotliwości). Organizator wy-
    znaczy częstotliwość podstawową do celów łączności z zawodnikami i
    obsługi. W czasie trwania konkurencji zawodnicy mają obowiązek pro-
    wadzenia cichego nasłuchu na tej częstotliwości. Dopuszcza się wymianę
    krótkiej korespondencji pomiędzy zawodnikami na częstotliwości orga-
    nizatora. Zawodnicy maja obowiązek przekazywania za pośrednictwem
    posiadanych środków łączności wszelkich informacji dotyczących bez-
    pieczeństwa, w tym także informacji o miejscu i skutkach lądowania w
    terenie innych pilotów.

    8. Numery startowe

    Zawodnicy otrzymują numery startowe, które musza być umieszczone
    na skrzydle w czasie gdy pilot uczestniczy w zawodach. Za zgodą or-
    ganizatora zawodnik może zachować numer wcześniej umieszczony na
    skrzydle. Numer startowy musi być umieszczony na dolnej powierzchni
    skrzydła na środkowych komorach. Brak lub usunięcie numeru w trak-
    cie trwania zawodów bez zgody komisji sędziowskiej może spowodować
    dyskwalifikację zawodnika.

    9. Urządzenia nawigacyjne

    Dozwolone jest używanie urządzeń ułatwiających nawigację i określają-
    cych pozycję. Zawodnik używający GPS-a zobowiązany jest udostępnić

    komisji sędziowskiej odbiornik w celu odczytania tracklogu. Odczyta-
    nie tracklogu odbywa się w miejscu i czasie podanym na odprawie do
    konkurencji.

    10. Start

    Kolejność startu jest zgodna z wcześniejszym losowaniem. Wejść na
    teren startu mogą tylko piloci, którzy są przygotowani do startu (kom-
    pletne ubranie i wyposażenie, zapięta uprząż, skrzydło sprawdzone i
    wpięte w uprząż) i otrzymali zezwolenie od sędziego startowego. Po
    otrzymaniu zezwolenia pilot musi wystartować w ciągu 5 minut. Je-
    żeli zawodnik nie zdecydował się w tym czasie na start, musi ustąpić
    miejsca następnemu w kolejce zawodnikowi, a sam przechodzi na ko-
    niec kolejki startowej. Uważa się, że pilot ten wystartował i wylądował
    na starcie lub lotnisku. Ilość przysługujących startów wynosi 2 chy-
    ba, że na odprawie do konkurencji zostanie ogłoszone inaczej. Pilot ma
    prawo do ponownego startu w czasie wynikającym z aktualnej kolejki
    startowej pod warunkiem niewyczerpania limitu startów i lądowania
    w poprzedniej próbie w miejscu uprawniającym do ponownego startu.
    W przypadku lotów holowanych miejscem uprawniającym do podjęcia
    następnego startu jest teren lotniska. Lądowanie poza terenem lotniska
    jest jednoznaczne z odejściem na trase. Sędzia startowy może zamknąć
    start w warunkach niebezpiecznych. Pilot sam jest odpowiedzialny za
    podjęcie decyzji o starcie.

    11. Dokumentacja konkurencji

    Sposób dokumentowania konkurencji podawany jest każdorazowo na
    odprawie startowej. Jeżeli nie podano inaczej, w konkurencjach przelo-
    towych obowiązuje następująca procedura dokumentacji:

    11.1. ustawienie czasu rejestracji "time interval" z wartością <= 20
    sekund (jeżeli jest to Garmin model 38 lub 45 dopuszcza się 30
    sekund),

    11.2. niezbędne jest wykasowanie poprzedniego trackloga,

    11.3. GPS powinien być włączony co najmniej 2 minuty przed startem
    lub zapamiętać pięć punktów,

    11.4. w trakcie lotu dozwolone jest wyłączanie GPS-a, jednak powinien
    on zostać włączony co najmniej na 2 min. przed przybyciem do
    punktu zwrotnego oraz wyłączony nie wcześniej niż 2 min. po
    opuszczeniu punktu,

    11.5. GPS musi być włączony co najmniej 2 minuty przed lądowaniem,

    11.6. niezwłocznie po lądowaniu należy zamarkować punkt lądowania
    oznaczając go swoim numerem startowym poprzedzonym myślni-
    kiem, np. -102.


    Jeżeli miejsce lądowania nie jest udokumentowane w sposób wystar-
    czający (np. niemożliwość identyfikacji, niepełny track log), zadeklaro-
    wany przelot zostanie uznany do ostatniego prawidłowo udokumento-
    wanego miejsca. Komisja sędziowska może zaliczyć przelot do miejsca,
    w którym pilot znajdował się w powietrzu i posiada na potwierdzenie
    tego odpowiednią dokumentację-tracklog. Standardowy sektor punktu
    zwrotnego to cylinder o promieniu 400m o środku w miejscu o poda-
    nych koordynatach. Zaliczenie sektora następuje jeżeli w jego wnętrzu
    został postawiony przynajmniej jeden punkt trackloga lub linia łącząca
    ze sobą dwa sąsiednie punkty trackloga przecina się z obwiednią sekto-
    ra. Nie stosuje się tolerancji błędu wskazania GPS. Pilot zobowiązany
    jest po powrocie z konkurencji udostępnić sędziemu odbiornik GPS do
    odczytania przebiegu lotu.

    12. Pomoc z zewnątrz

    Konkurencje powinny być rozgrywane między pilotami bez pomocy i
    kontroli z zewnątrz. Prowadzenie lub pomoc w wyszukiwaniu noszeń
    przez osoby i paralotnie nie biorące udziału w zawodach lub inne apa-
    raty latające jest zabronione.

    13. Pomoc pilotom w niebezpieczeństwie

    Organizatorzy rozpoczną akcję ratunkową jeżeli piloci nie zgłoszą lądo-
    wania w określonym przedziale czasu po zakończeniu konkurencji. W
    przypadku bezmyślnego i nieuzasadnionego niepowiadomienia organi-
    zatorów o bezpiecznie zakończonym locie, wszelkie koszty organizacji i
    przeprowadzenia akcji ratunkowej pokrywa pilot. Wszyscy piloci muszą
    spakować bezzwłocznie paralotnie po lądowaniu. Niezłożona paralot-
    nia leżąca na ziemi oznacza "potrzebuję pomocy". Każdy pilot, który
    zobaczy wypadek lub sygnał wezwania pomocy, musi jak najszybciej
    poinformować o tym organizatora lub inne osoby, podając miejsce wy-
    padku, ewentualnie krótki opis zdarzenia i numer lub kolory paralotni
    biorącej w nim udział. Podczas prowadzenia akcji ratunkowej uprasza
    się pilotów o prowadzenie tylko koniecznej korespondencji przez radio.
    Zawodnik, który wylądował, aby udzielić pomocy rannemu pilotowi,
    nie powinien być poszkodowany w punktacji. Decyzję w tej sprawie
    pozostawia się komisji sędziowskiej. Koszty akcji ratunkowej i koszty
    medyczne, które ewentualnie wynikną ponosi pilot.

    14. Skargi i protesty

    Skargi i protesty z powołaniem się na punkt regulaminu zawodów, zgła-
    szane podczas zawodów, muszą być złożone na piśmie i doręczone do
    organizatora zawodów. W przypadku niepowołania się na konkretny
    punkt regulaminu, skarga lub protest nie będą rozpatrywane. Skargi
    powinny być zgłaszane nie póĽniej niż w ciągu 24 godzin po opubliko-
    waniu nieoficjalnych wyników i nie póĽniej niż w ciągu 1 godz. po wy-
    wieszeniu nieoficjalnych wyników jeżeli w danym dniu rozgrywana jest
    następna konkurencja. Sędzia zawodów powołuje 3 osobową komisję,
    wyznacza czas i miejsce rozpatrywania skargi informując zainteresowa-
    ne strony. Protesty muszą być złożone nie póĽniej niż w ciągu 1 godziny
    po decyzji w sprawie zgłoszonej wcześniej skargi. Opłata za protest wy-
    nosi 100 zł i nie podlega zwrotowi w razie oddalenia. W skład komisji
    powołanej przez sędziego musi wejść przynajmniej jeden przedstawiciel
    zawodników nie związany z rozpatrywanym protestem lub skargą.

    15. Kary

    Standardowe punkty karne wynoszą 20% punktów zwycięzcy danej kon-
    kurencji. Jeżeli w wyniku nałożenia kary wyliczono wartości ujemne
    zawodnik otrzymuje 0 (zero) punktów za konkurencje.

    15.1. Punkt lądowania nie dający się zlokalizować lub brakujący - przy-
    znawane są jedynie punkty do ostatniego prawidłowo udokumen-
    towanego miejsca,

    15.2. Punkty zwrotne nieprawidłowo udokumentowane - przyznawane
    są jedynie punkty do ostatniego prawidłowo udokumentowanego
    miejsca,

    15.3. Latanie w chmurach - 0 punktów za konkurencję,

    15.4. Nieprzestrzeganie kierunku krążenia w rejonie startów - punkty
    karne lub dyskwalifikacja,

    15.5. Podanie nieprawdziwego miejsca lądowania, w tym także niepraw-
    dziwych koordynat GPS - dyskwalifikacja,

    15.6. Latanie niebezpieczne, nieprzestrzeganie zasad zawartych w regu-
    laminie lub zasad fair play - punkty karne lub dyskwalifikacja,

    15.7. Spowodowanie kolizji w powietrzu - punkty karne lub dyskwalifi-
    kacja,

    15.8. Modywikacja trackloga przed oddaniem go do weryfikacji - dys-
    kwalifikacja,

    15.9. Naruszenie stref zakazanych podanych na odprawie do konkurencji
    - punkty karne.

    16. Uznanie konkurencji

    Konkurencja jest ważna, gdy co najmniej 20% zawodników startują-
    cych do zadania osiągnie dystans minimalny. Okno startowe musi być
    otwarte przez okres dający każdemu zawodnikowi co najmniej 2 minuty
    na start.

    17. Pomiary

    Przeleciana odległość będzie mierzona z dokładnością do 100 m. Dłu-
    gość przelotu dla lądowań poza wyznaczonymi lądowiskami określana
    jest następująco:

    ˇ w przelotach po osi - prostopadle do osi,
    ˇ w przelotach otwartych - obwodowo od startu lub ostatniego punk-
    tu zwrotnego,

    ˇ w przelotach do celu - obwodowo od celu lub najbliższego punktu
    zwrotnego, który nie został osiągnięty, rzutując w tył do zaplano-
    wanej trasy.

    ˇ w konkurencjach obszarowych wybiera się punkty rozpinajace da-
    jące zawodnikowi maksymalny dystans. W wypadku lądowania na
    trasie wybiera się punkt odniesienia w docelowym obszarze leżą-
    cy najbliżej miejsca lądowania. Odległość miejsca lądowania od
    punktu odniesienia rzutuje się w tył na odcinek pomiędzy punk-
    tem odniesienia a punktem rozpinającym w ostatnim prawidłowo
    zaliczonym obszarze. Punkt rozpinający w ostatnim prawidłowo
    zaliczonym obszarze wybiera się aby dawał pilotowi maksymal-
    ną odłegłość na ostatnim prawidłowo zaliczonym ramieniu trasy.
    Jeżeli w wyniku obliczeń nieukończonego ramienia pojawi się dy-
    stans ujemny przyjmuje się dla tego ramienia 0 (zero). Jako miej-
    sce lądowania można przyjąć najlepszą pozycje pilota względem
    obszaru docelowego.

    Czas startu mierzony będzie od momentu gdy stopy pilota opuszczą
    ziemię lub od przekroczenie linii startowej przy starcie lotnym. Czas
    lotu mierzony będzie z dokładnością do 1 sekundy. Przybycie do mety
    mierzone będzie od momentu, kiedy pilot przeleci pionowo nad linią
    mety. Uznaje się, ze pilot lecąc przekroczył linię mety gdy przetnie linię
    mety we właściwym kierunku i w żaden sposób nie dotknął wcześniej
    ziemi.

    18. Punktacja

    Punkty za konkurencję naliczane będą przy pomocy programu SeeYou
    i formuły stosowanej w zawodach PWC. Obowiązują następujące usta-
    wienia:


    ˇ dystans minimalny: 4Km,
    ˇ wersja formuły PWC - aktualnie obowiązująca,
    ˇ piloci z identycznym wynikiem będą umieszczani zgodnie z sumą
    punktów we wszystkich konkurencjach,

    ˇ maksymalne punkty za konkurencje to ilość pilotów poza dystan-
    sem minimalnym razy 100 ale nie więcej niż 1000.


    Punktacja drużynowa będzie naliczana jako suma punktów 3 najlep-
    szych zawodników drużyny w danej konkurencji. Klasyfikacja indywi-
    dualna bedzie prowadzona w klasach open i sport (skrzydla z atestem
    do DHV2, AFNOR standard lub odpowiedniki). Prowadzi się oddziel-
    ną klasyfikacje kobiet. Skrypty punktujące poszczególne konkurencje są
    jawne i dostępne na oficjalnej stronie internetowej Ligi.

    19. Rejestracja zawodników

    Zgłoszenia do zawodów przyjmowane są do 25 marca 2003 roku. Zgło-
    szenie wysyła sie wypełniając stosowny formularz dostępny na oficjal-
    nej stronie Ligi. Po tym terminie lista uczestników zostaje zamknięta.
    Tylko zawodnicy, którzy otrzymali pisemne potwierdzenie (e-mail) od
    organizatora oraz opłacili wpisowe mają prawo startu w konkurencjach.
    Organizator odmawiając rejestracji pilota podaje przyczynę. Odmowa
    rejestracji może nastąpic przykładowo kiedy ilość chętnych przekroczy
    możliwości organizatora lub startowisk wyznaczonych do zawodów lub
    z innej przyczyny.

    20. Harmonogram zawodów

    Jeżeli nie zostanie ustalone inaczej przyjmuje się następujący plan:


    ˇ czwartek: 22:00 potwierdzenie terminu, okreslenie miejsca i inne
    niezbędne informacje na grupie pl.rec.paralotnie i/lub oficjalnej
    stronie ligi,

    ˇ piątek 20:00 koniec przyjmowania potwierdzeń dla edycji rozgry-
    wanych z wyciągarek,

    ˇ piątek 22:00 ostateczne potwierdzenie,

    ˇ sobota: 10:00 odprawa do konkurencji, zawody, 20:00 oddanie ra-
    portów,

    ˇ niedziela: 9:00 nieoficjalne wyniki z dnia poprzedniego, 10:00 od-
    prawa do konkurencji, zawody, 19:00 oddanie raportów.


    Dopuszczalne jest rozegranie konkurencji tylko jednego dnia w zapla-
    nowanym terminie np. tylko w sobote lub tylko w niedziele.

    21. Konkurencje obszarowe


    ˇ Konkurencja odległościowa w zadanych obszarach (Distance Task
    Area Assigned TDT/AA): Organizator wykłada kilka obszarów
    np. o kształcie koła i promieniu 5 Km oraz określa kolejność w
    jakiej mają zostać odwiedzone. Następujące po sobie obszary są
    rozłączne. Zadaniem pilota jest prawidłowo wystartować, odwie-
    dzić wyznaczone obszary w podanej kolejności, pozostawić w nich
    przynajmniej jeden punkt trackloga oraz dolecieć do mety poko-
    nująć jak największą odległość. Do pomiaru odległości z każdego
    obszaru wybiera się tylko jeden punkt trackloga, w taki sposób, że
    rozpinają nadłuższą trase. Przy obliczaniu punktacji dla zawodni-
    ków, którzy dotarli do mety przyjmuje się dystans o 10% większy
    niż wynika z pomiaru.

    ˇ Konkurencja prędkościowa w zadanych obszarach (Assigned Speed
    Task Area Assigned AST/AA): Warunki wyjściowe są identyczne
    jak w przypadku TDT/AA. Organizator określa dodatkowo czas
    przeznaczony na wykonanie zadania (Designated Time). Zwycięz-
    cą zostaje pilot, który uzyskał największą prędkość po upływie
    wyznaczonego czasu (odległość w wyznaczonym czasie). Punkta-
    cje dla zawodników, którzy pojawili się na mecie po upływie wy-
    znaczonego czasu można wyliczyć na dwa sposoby: prędkość obli-
    cza się bądĽ dzieląc faktyczny dystans przez czas, jaki zajeło jego
    pokonanie, bądĽ dystans osiągnięty w chwili upływu wyznaczone-
    go czasu. Z tych dwóch możliwości wybiera się korzystniejszą dla
    pilota.

Regulamin-holi (PDF)

Skrypty do punktowania konkurencji w sezonie 2003. SeeYou v2.3


Regulamin z 2002 roku

KOMUNIKATY | ZAWODNICY | MIEJSCA | REGULAMIN | NAGRODY | KONTAKT